אתם זקוקים להסעה, כשהיעד שלכם ברור: נמל התעופה בן גוריון (נתב'ג). אשר יודעים את זמן ההגעה שלכם והמסלול הצפוי, אך יודעים כי לא כל שירות הסעות יוכל להתאים לכם. הסיבה לכך נובעת מהרכב הנוסעים הספציפי שהרכבתם לנתב'ג, שכולל בתוכו מספר נפשות.
אם לוקחים אותם בחשבון ומוסיפים למשוואה את המזוודות והציוד, מגלים בלא מעט מקרים כי מוניות רגילות לא יכולות לספק מענה.
בכל זאת, גם המצב הדברים הזה אתם לא צריכים להיכנס לפאניקה. זכרו שכן תוכלו להגיע לנתב'ג בפשטות ואפילו תמורת מחיר נוח. כל שעליכם לעשות הוא ליצור קשר עם חברת הסעות המספקת מוניות גדולות, שיכולות לאכלס עד שבעה נוסעים.
מוניות גדולות ויתרונותיהן
מוניות גדולות מוכיחות כי במקרה של הסעות הגודל בהחלט קובע. פעמים רבות הוא שמאפשר בכלל לאותה קבוצת אנשים להגיע לשדה התעופה מבלי שהם יצטרכו להתפצל בין מספר רכבים, מה שלא נוח ואף נוטה להיות יקר יותר (בהמשך תקראו על העלויות של מוניות גדולות). מוניות מהסוג הזה אף יאפשרו נוחות מקסימלית במהלך הנסיעה, שממש לא מובנית מאליה כאשר מספר אנשים חולקים את הרכב, ובייחוד כשיש להם מזוודות ותיקים שהם צריכים למקם גם איפשהו ברכב.
כלל האצבע כאן הוא שככל שהמונית תהיה גדולה יותר כך מי שיושב בה ייהנה מתנאי נסיעה נוחים יותר. במקרה של נסיעות ארוכות לנתב'ג החשיבות של הנוחות הופכת למכרעת אפילו יותר, וכך גם בנסיעות עם ילדים. הם הרי יגלו אפס סבלנות במקרה בו תנאי הנסיעה יהיו בעייתיים עבורם, מה שעלול להביא לבכי, צעקות וחוסר נוחות עבור ההורים. מוניות גדולות שמספקות תעסוקה לילדים, למשל מכשירי DVD או לכל הפחות מערכות שמע, יכולות לשפר את חווית הנסיעה. מומלץ לברר אצל חברת המוניות גם לגבי הסוגיה הזו.
לא כל חברת הסעות או מוניות מספקת מוניות גדולות, בטח לא בהתראה של הרגע האחרון. אם הטיסה שלכם היא ממש בעוד מספר שעות ועדיין לא מצאתם מונית שתוכלו להסיע אתכם, אתם עלולים להיות בבעיה לא פשוטה. אסור לשכוח כי היצע המוניות הגדולות בחברות הסעות הוא לא אינסופי, כך שגם אם יש לחברה את הרכבים המתאימים במלאי – בהזמנה בדקה ה-90 ייתכן שהם לא יהיו זמינים עבור הנסיעה שלכם. אתם לא צריכים להזמין את ההסעות חודשים ארוכים לפני המועד, כי בכל זאת היא לא טיסה לחו'ל, אבל פרק זמן של מספר ימים או שבועות הוא לגיטימי בהחלט.
ומה באשר למחיר?
כשאנחנו נוסעים במונית "רגילה", אנחנו משלמים לרוב מחיר כולל על הנסיעה, אותו אנחנו מחלקים בין מספר הנוסעים. אחת ההשלכות של כך היא שרבים מאיתנו מחפשים בנרות אחר שותפים לנסיעה במונית, למשל לאחר הנחיתה בשדה התעופה בתום הטיול, כשהשיתוף יכול לחסוך לנו סכום לא מבוטל.
במקרה של מוניות גדולות התמונה מעט שונה. החברה דורשת בדרך כלל מחיר עבור כל נוסע, בדומה למקרה של מוניות שירות, אך נקודת המוצא היא שעצם ההתארגנות בקבוצה מוזילה מעט את העלויות. במילים אחרות: חברות הסעות רבות כן גובות סכום יחסית נמוך על כל נוסע במוניות גדולות, ממש כשם שרשתות שיווק רבות מעניקות לנו את ההנחה רק אם אנחנו קונים בכמויות מסוימות.
יש חברות שאף מתנות את המחיר במספר הנוסעים. כלומר, עבור שלושה או ארבעה אנשים ייתכן מחיר מסוים, שיהיה נמוך יותר כאשר מספר הנוסעים נע בין חמישה לשבעה. כל חברת מוניות או הסעות והמדיניות שלה, אותה חשוב כמובן לברר לפני שיוצאים לדרך ומזמינים את השירותים שלה בפועל.