שאלת אופן ההגעה לנתב'ג עולה לאוויר העולם בכל פעם שנדרש להגיע לשדה הלכה למעשה. רבים מעוניינים להיעזר בתחבורה הציבורית המגיעה אל השדה, הכוללת לא מעט אופציות: החל מרכבות, דרך אוטובוסים ועד מוניות ספיישל.
המאמר הנוכחי מציג עבורכם את אפשרות הנסיעה במונית שירות – דרך הגעה שבהחלט מתקבלת על הדעת במצבים מסוימים, גם אם כזו שלא ניתן להסתמך עליה בכל מאת האחוזים. הסיבה לכך היא שיש נכון לעכשיו חברה אחת בלבד שמעניקה את השירות, בקו מצומצם שאינו מספק מענה לכל תושבי ישראל, בלשון המעטה.
המאפיינים של מוניות שירות לנתב'ג – והבעייתיות בישראל
מונית שירות יכולה, ברמת ההגדרה, להקל על אלה שמגיעים לנתב'ג בצורה ניכרת. חשוב לשים לב שבניגוד למוניות הספיישל, כאן הקווים של המונית הם קבועים ולעיתים מקבילים לאלה של האוטובוסים. המשמעות הישירה של כך היא שחשוב לראות את המסלול של מונית השירות לפני שחושבים על להשתמש בה – זה ממש לא מובן מאליו על רקע העובדה ש"מונית" נתפסת אצלנו בתודעה כשירות המותאם לנו אישית.
הבעיה העיקרית עם מוניות שירות לנתב'ג הן שהיצע האופציות בתחום בישראל רחוק מלהיות אופטימלי. מספר הקווים היוצאים לנתב'ג מערים רבות בישראל הוא מינימלי, כשמספר החברות העוסקות בכך מצומצם גם כן. למעשה, נכון לנקודת הזמן הנוכחית מדובר כאן על חברה אחת, העונה לשם "נשר טורס".
החברה היא היחידה שקיבלה את האישור של רשות שדות התעופה להסעה של מוניות שירות עד לשדה התעופה. החברה פועלת בירושלים, אז הקמת כאגודה שיתופית ב-1930, ומציעה איסוף של הלקוח בשני אופנים: הראשון הוא איסוף מהבית שלו (כמו מוניות הספיישל ה"רגילות"), והשנייה איסוף מהתחנה המרכזית של ירושלים בקו 40. אם אתם לא נמנים על תושבי ירושלים והסביבה, הרי שהחברה הזו תהיה פחות רלוונטית עבורכם – מה שישאיר אתכם עם האופציות האחרות הקיימות כיום לנסיעה לנתב'ג.
אז מה צופן העתיד?
מהסקירה שהובאה כאן, אפשר לראות כי נקודות ההשקה בין נמל התעופה בן גוריון לבין מוניות השירות הוא מצומצם. ייתכן מאד שהגדלת מספר האפשרויות הייתה מסייעת לנוסעים הישראלים, שיכלו להגיע לנתב'ג גם בדרך זו בעלויות סבירות. מחירי מוניות השירות אינם שונים בהרבה מאלה של האוטובוסים, שנמצאים אף הם ברף התחתון של המחירים. אם אתם רוצים אופציה זולה תוכלו להתבסס על האוטובוסים והתחבורה הציבורית, כשהבעיה העיקרית היא שחלק ניכר מהקווים המגיעים לנתב'ג הם מסורבלים וארוכים. בנוסף, שעות הפעילות של האוטובוסים מוגבלות מאד (מה שלא בטוח שהיה נפתר אם היו פועלות יותר מוניות שירות לנתב'ג).
יש לציין כי חלק מאמצעי התחבורה האחרים של נתב'ג דווקא כן מאפשרים לשחקנים אחרים להיכנס לשדה המשחק – למרות שחברת מוניות הדר הן הזכיין הרשמי של רשות שדות התעופה, גם חברות אחרות יכולות להציע שירותי הסעה לנתב'ג. האיסוף מנתב'ג מעט מורכב יותר, כאשר לפי התקנות הנוכחיות אפשר לעשות זאת רק בהזמנה מראש, לא מישראל: כמו שהראה המקרה של גט טקסי, שבהתחלה הורחקה מנתב'ג אך לאחר מכן ניתן לה האישור המיוחד הזה.
על כל פנים, נראה כי האינטרס של האזרח הישראלי הוא שהיצע האפשרויות בתחום יגדל, כולל מבחינת מוניות השירות, מה שיאפשר לו להגיע לשדה התעופה בדרך המתאימה לו ביותר.