מוניות בשבת

תוכן עניינים

מוניות בשבתבשנים האחרונות, נושא הפעלת התחבורה הציבורית בשבת עלה לכותרות בישראל לא מעט פעמים. נכון לנקודת הזמן הנוכחית אין בישראל תחבורה ציבורית בשבת, למעט יוזמות פרטיות ומקומיות בערים נקודתיות שונות.

במצב הדברים הזה, הפתרון היחידי העומד עבור אלה שאין להם רכב פרטי הוא להזמין מונית, תוך ידיעה כי עצם ההזמנה בשבת משנה את חוקי המשחק בצורה לא מבוטלת.

נקודת המוצא: לא כל חברת מוניות פועלת בשבת

חברות מוניות, מעצם ההגדרה שלהן, צריכות להיות זמינות כמה שיותר. בימי אמצע השבוע, זה שכיח מאד שהחברה תפעל 24 שעות ביממה. חברות מוניות רבות מספקות את שירותיהן גם בסופי השבוע, אך ממש לא כולן. לכן, לפני שמזמינים חברת מוניות צריך לוודא שהיא אכן מספקת את המענה הרצוי. יש מוניות אשר צי הרכבים שהן מתפעלות בשבתות אמנם קיים אך מצומצם יותר מאשר בימי אמצע השבוע, בין השאר עקב נהגים שומרי שבת. מכל אלה נובע שזה ממש לא מובן מאליו שכל חברת מוניות תספק את המענה הנדרש בשבתות.

חשוב לשים לב שלצד נסיעות הספיישל אליהן אנחנו מתייחסים במאמר, ניתן להזמין מוניות שירות בקווים קבועים ובמחירים מעט זולים יותר. הבעיה העיקרית עם מוניות השירות היא שמדובר על מספר מצומצם יחסית של קווים בתדירות נמוכה מאשר אמצע השבוע. כמו כן, אם יעד הנסיעה לא ממוקם בסמוך לאחת הנקודות בקו, יהיה זה קשה להגיע ליעד הסופי ללא המוניות ה"רגילות". לכן, לא תמיד אפשר להתבסס על מוניות השירות לביצוע הנסיעה. במקום זאת, נדרש לשלם יותר אך לקבל נסיעת ספיישל בהתאם להזמנה המבוקשת, ובכך להגיע למקום המיועד בזמן. הבעיה, ניחשתם נכון, היא שהמחיר שיש לשלם במצבים אלה עולה פלאים.

והמחיר? הוא יקר יותר

בקרב לא מעט נותני שירותים, המחיר בשבתות יהיה גבוה יותר מאשר בימי אמצע השבוע, מסיבות ברורות מבחינתם. במקרה של חברות המוניות התמונה דומה. חברות שמספקות את שירותיהן בשבת גובות סכומים גבוהים יותר עבור נסיעות במועדים אלה, כשמבחינה מעשית מדובר על תעריף 2 הכולל בתוכו שבתות, חגים ולילות (לילה מתחיל בשעה 9:00 ונמשך עד 5:29 בבוקר).

בתעריף זה יחידת המידה היא תשע שניות או 63 מטרים, להבדיל מ-11 שניות או 78.4 מטרים במקרה של תעריף 1. למרות שפעימת מונה בשני התעריפים היא דומה ועומדת נכון לעכשיו על 0.3 ש'ח, ברור שבמקרה של נסיעה במועדים המיוחדים תשלמו בפועל יותר על הנסיעה.

ההבדלים האלה עומדים על כמה עשרות שקלים ברוב הנסיעות, אם כי במקרה של נסיעות ארוכות ומורכבות ייתכן שהפער אף יהיה תלת ספרתי. מכיוון שלא תמיד יש אלטרנטיבות אחרות, ישראלים רבים הזקוקים להסעה בשבת "סופגים" את המחיר היקר. כל מקרה צריך להישקל לגופו, בהתאם למאפייני הנסיעה ולרצונות אלה שעתידים להשתמש בשירות.

אז מה צופן העתיד?

קשה להעריך היום מה יילד יום במקרה של הנסיעה בשבתות בכבישי ישראל. למרות יוזמות לאפשר תחבורה ציבורית בשבת, גם בכנסת הנוכחית, יש רצון אדיר לשמור על הסטטוס קוו מטעמי הלכה. ייתכן כי ההתארגנויות הפרטיות ישנו מעט את המצב – לאחרונה למשל הושק בראשון לציון שירות הסעות בשבת לאזורים המרכזיים בעיר – ואולי אף יובילו לכך שמחירי הנסיעה בשבת יהיה מעט נוחים יותר. היום יש תחנות מוניות שנהנות מהיעדר אלטרנטיבה ראויה ויודעות כי יהיו להן קונים גם כאשר מחירי הנסיעות, על אחת כמה וכמה בשבתות, יהיו גבוהים. שווה לעקוב ולראות מה יהיו האפשרויות לנסיעה במוניות ובאמצעי תחבורה אחרים בעתיד הנראה לעין.

ביטוח

ביטוח נסיעות לחול – טסים לראות כדורגל באנגליה? אל תשכחו לעשות לפני כן ביטוח

מדי שנה, באופן מסורתי, בתקופת חג המולד, נערכים באנגליה מספר מחזורים מרוכזים של משחקי כדורגל בליגה הראשונה, הפריימר ליג. מדובר באחת מחגיגות הספורט הגדולות בעולם. בשבוע אחד נערכים מספר מחזורים, והקבוצות הטובות ביותר בליגה וחלקן אף בעולם, מתחרות זו בזו. מיליוני אנשים ברחבי העולם צמודים למסכים לצפות במשחקים, ומאות אלפי אנשים מבקרים באצטדיונים וצופים בהם בלייב.

ביטוח צד ג' – למה חשוב שנרכוש?

כשאנחנו ניגשים לרכוש פוליסת ביטוח רכב, בדרך כלל ההתייחסות שלנו היא לביטוח חובה וביטוח מקיף. החלק הראשון המדינה מחייבת אותנו לרכוש, כך שאין לנו הרבה

עתיד התחבורה: מוניות קרוואנים לוקחות את ההובלה

עם עליית הטכנולוגיה, ענף התחבורה מתפתח במהירות. אחד הטרנדים האחרונים הוא מוניות קראוונים. מדובר בשירותי הסעות הפועלים בדומה למוניות המסורתיות, אך עם טוויסט – הם נוסעים בשיירות, או קרוואנים, של עד שישה כלי רכב. זה מאפשר ניצול יעיל יותר של השטח בכבישים, כמו גם יכולת להציע שירות מותאם אישית יותר לנוסעים.

בחירת מונית לשדה התעופה

כאשר מדובר על נסיעה לשדה התעופה נתב"ג, בחירת שירות המוניות הנכון היא קריטית. הדבר האחרון שאתה רוצה הוא להגיע מאוחר או לחוות חוויה מלחיצה לפני

יבוא רכב

כאשר מייבאים רכב לארה"ב, ישנן מספר תקנות והגבלות שיש לעמוד בהן. המינהל הלאומי לבטיחות בדרכים של משרד התחבורה (NHTSA) קובע תקנים למכוניות המיובאות לארצות הברית,

מכירת רכב לפירוק בכל מצב

סוכן מפרק רכב כשצריך לפרק אותו או להרוס אותו. תהליך פירוק הרכב הינו מורכב ודורש המון כלים ומיומנויות שונות. חלק מהכלים המשמשים לעתים קרובות הם:

התקשרו עכשיו